Jestem dentystą i mam marzenie.
Społeczność. Globalna społeczność. Pełna troski o siebie i innych. Empatia w relacji lekarz-pacjent. Chcę wierzyć, że to możliwe. I wysyłam wiadomość:
“BĄDŹ ZMIANĄ, KTÓRĄ CHCESZ WIDZIEĆ W ŚWIECIE”
Nie uczono nas tego podczas studiów, a uważam, że jest to ważna kompetencja dla wszystkich osób pracujących z pacjentami.
Prowadzę cykl warsztatów dla lekarzy, terapeutów, pracowników medycznych…wszystkich, którzy mają kontakt z pacjentem w sytuacjach medycznych i terapeutycznych.
DOŁĄCZ DO ZMIANY!
Każdy człowiek ceni szczerość i chce być słyszany, chce zrozumienia, troski, zaufania. Chcemy tego sami dla naszych dzieci i siebie. Dziecko chce mieć wpływ. Tak jak każdy dorosły lubi odczuwać komfort, mieć poczucie bezpieczeństwa i ufać. Te uczucia powodują, że czujemy się komfortowo i jesteśmy zrelaksowani. Dziecko może współpracować chętniej i wyrażać to radością, śmiechem, czując się dobrze w gabinecie. Podczas kolejnych wizyt może być ufne i owarte.
Lubimy czuć przyjemność i mieć poczucie bezpieczeństwa. Miło jest odpocząć i poczuć ulgę. Czujemy się dobrze, jeśli uwzględni się nasze potrzeby. Stajemy się spokojniejsi, zrelaksowani. Opuszczamy gabinet lekarski z radością i w dobrym nastroju.
Moją pasją, a zarazem ambicją jest wspieranie pacjentów podczas pierwszej wizyty i każdego kolejnego leczenia w taki sposób, aby chronić integralność i ich potrzeby emocjonalne. W mojej pracy polegam na modelu komunikacji empatycznej NVC (Porozumienie Bez Przemocy – Porozumiewanie się Bez Przemocy) Marshalla B. Rosenberga. Nawiązujemy do koncepcji duńskiego eksperta i doradcy rodzinnego Jespera Juul oraz jego metod wspierania rodziny i ochrony naturalnych kompetencji dziecka. Wspieramy pedagogikę Janusza Korczaka.
W mojej praktyce dążę do budowania wzajemnego kontaktu z pacjentem z troską i starannością od pierwszej wizyty. Podczas spotkań staramy się nawiązać żywy i autentyczny kontakt z dzieckiem, a także z dorosłymi. W przypadku dziecka ma to ułatwić współpracę i umożliwić spokojną adaptację dziecka w gabinecie stomatologicznym. Dorosłych możemy pomóc oswoić strach i traumę dzieciństwa. Wiemy, jak nawiązać porozumienie. Zdaję sobie sprawę z wzorców językowych, które powstrzymują to porozrozumienie. Wierzę, że trudne sytuacje mogą być wykorzystane do rozwoju relacji między lekarzem a pacjentem. Zawsze staram się rozpoznawać i brać pod uwagę potrzeby pacjenta i naszą potrzebę wykonania zabiegu, i szukam wspólnej strategii, która zaspokoi wszystkie potrzeby. Chcę aby nasi mali i dorośli pacjenci nawet po ciężkich zabiegach opuścili praktykę bez urazu i byli gotowi na następne spotkanie. Pacjenci mogą być pewni, że oni i ich dziecko będą czuć się bezpiecznie, a proces leczenia przebiegnie w swoim własnym tempie.
Takie podejście staramy sie wypracować na warsztatach Akademii Emaptii dla lekarzy.
Po więcej informacji o mojej praktyce zapraszam na StomatologiaBEZprzemocy i Facebook Stomatologia BEZ Przemocy